۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

براونیز پنیر Marbel Cheesecake Brownies



Marbel Cheesecake Brownies
براونیز مرمری با پنیر

مواد لازم برای مرحله اول :
85 گرم کره
شکلات تلخ یا نیمه تلخ یک تخته 100 گرمی تکه تکه خرد شود .
شکر دو سوم پیمانه
2 تا تخم مرغ درشت
شیر 4/1 پیمانه
آرد 4/3 پیمانه
یک قاشق غ کامل پودر کاکایو
کمی نمک
وانیل یک قاشق چ
نصف پیمانه چیپس شکلات ( شکلات ریزه )
نصف پیمانه بادوم زمینی خرد شده یا هر بادوم دیگه که ابتدا با آرد و کاکائو مخلوط شده ....
150 گرم پنیر خامه ای یا پنیر چدار ( یا پنیر پیتزا. من از پنیر اسلایس پیتزا استفاده کردم )

برای مرحله دوم :
یک عدد زرده تخم مرغ
شیر 4 قاشق غ
5 قاشق غ شکر
وانیل خیلی کم ( یک هشتم قاشق چ)

قالب مستطیل شکل

نکته :
: این نوع کیک - معمولا پکینگ پودر نداره . ! و برای اینکه خیلی پف نکنه شیر یا نداره یا کم داره مقدار آردش باید کمتر از کیک های دیگه باشه و براونیز معمولا برشهای مربع مکعب و با قطر بسیار کمتری نسبت به کیک های دیگه هستش و به خاطر برش ها و همین تکه هاست که از کیک کاکائویی متمایزه و نامش علامت جمع میگیره : Brownies


داخل قالب چهارگوشی رو با کره چرب کنین و بعد داخلش آرد بریزین و به لبه ها ظرف ضربه بزنین تا آرد در تمام زوایای قالب پخش بشه و جایی بدون آرد نمونه. اینکار از چسبیدن برانیز به ته قالب جلوگیری میکنه .... فر رو از قبل با بالاترین درجه روشن و هنگام قرار دادن قالب روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنین .


طرز تهیه مرحله اول :

در یک شیرجوش متوسط کره و شکلات تکه شده رو روی شعله ملایم ذوب کنین . گهگاهی هم بزنین تا نرم بشه .حل که شد شعله رو خاموش کنین . حالا تخم مرغ ها و دو سوم پیمانه شکر رو بهش اضافه کنین و هم بزنین بعد که مخلوط شد ... آرد و پودر کاکائو و نمک و وانیل و شکلات ریزه ها و بادام زمینی خرد شده یا هر نوع بادامی که دوست دارین رو اضافه کنین . و داخل قالب بریزین و صاف کنین . این مایه بخاطر آرد کم و نبودن شیر خیلی غلیظه .




مرحله دوم :

سپس در یک ظرف دیگه زرده تخم مرغ و 5 قاشق شکر و شیر ( شیر فقط به اندازه ایست که غلظت این مخلوط رو کم کنه و اگه بیشتر باشه کیک پف میکنه و نباید پف کنه و بهمین دلیل هم بکینگ پودر نداره ) و وانیل را باهم مخلوط کنین تا نرم بشن و روی حرارت بذارین ودر همون حال هم بزنین و هنگام داغ شدن - پنیر رو داخلش اضافه کنین و هم بزنین تا کرم یکنواخت و نرمی حاصل بشه .


حالا این مخلوط رو روی مایه کیک قهوه ای که توی ظرف بود یعضی جاهای اون بریزین و با نوک قاشق وسط مایه کاکائویی حالت مرمری مخلوط کنین (مانند شکل )... که مایه کیک دو رنگی حاصل بشه .. ولی کاملا مخلوط نکنین .



حدود 35 دقیقه توی فر بپزین .

با سیخ چوبی امتحان کنین که آیا پخته یا نه .سیخ رو به میان مایه وسط ظرف ( کناره ها زودتر میپزه ) قرو کنین - اگه چیزی به سیخ نچسبید یعنی که مغز پخت شده .


بعد که از فر بیرون آوردین ...کمی که خنک شد از داخل قالب بیرون آورده و روی شبکه های فر قرار بدین که از زیرهم هوا بخوره و خنک بشه و کیک خمیر نشه و بذارین کاملا سرد بشه .. اینکار رو برای همه کیک ها انجام بدین .

وقتی سرد شد میتونین مطمئن باشین که هنگام برش خرد و تکه نمیشه . حالا به تکه های چهارگوش متوسط ببرین و در ظرف در دار توی یخچال نگهداری کنین . این " چیز کیک براونیز" یا کیک پنیرقهوه ای یا هرچی که دوست دارین ... حدود 3 روز میمونه ... .



برای مشاهده انواع دستورات شیرینی تالار گفتمان آشپزی این لینک رو مشاهده کنین :

۴ نظر:

  1. باسلام،
    عزیزم من به سایت زیباتون خیلی علاقه دارم و تقریبا هر روز میبینمش و لذت میبرم ، واقعا از شما تشکر میکنم دوستدارتون:تانیا

    پاسخحذف
  2. سلام تانیا جون
    ممنونم از محبت و لطفی که داری . دستت هم درد نکنه حتما با دستپخت تو خیلی هم بهتر از این شده . کامنت دیگه ات متسفانه منتشر نشد ولی در زیر جواب سوالات رو میدم .

    اشکالی نداره که با آب درست کردی چون لازم نیست که این کیک پف کنه . و دقیقا برای همین هم هستش که مایه اش کمی سفت میشه و کم به نظر میاد ( بکینگ پودر هم نداره )

    رنگش هم به مقدار پودر کاکائو و کیفیت اون بستگی داره . پودر کاکائوت باید مارک خوبی باشه که غنی باشه و ضمنا شکلات و شکلات چیپسی هم کمک به پر رنگ شدنش میکنه .
    در ضمن پیمانه هم منظور همون پیمانه های آشپزیه که چند تا داخل هم هستش .به هرحال عزیزم کار کیک با یکدفعه حل نمیشه . کیک ها قلق ها و نکاتی دارن که با چند بار درست کردن دست آدم میاد ...

    موفق باشی و بازهم از علاقه ات ممنون .همین منو بیشتر تشویق میکنه که به کارم ادامه بدم .

    پاسخحذف
  3. جدا که لذت بردم ..... چه ذوقی کرده آقای پدر . قول میدم از تحویل پروژه ها که فارغ شدم .. من هم یه کیکی ، چیزی درست کنم که آقای شوهر ذوق کنه .
    از این به بعد بهتون میگم شبنم دست طلایی . بووووووووووووووووووووووووس

    پاسخحذف
  4. سلام ببخشید شبنم عزیزم ، فکر کنم یه اشتباهی شده آخه من منظورم توی درست کردن بارفی نارگیلی بود که به جای شیر با آب درستش کرده بودم نه کیک !
    بازم مرسی

    پاسخحذف