۱۳۸۸ مرداد ۱۵, پنجشنبه

سفره آرایی و تزیین میز با انواع میوه ها و سبزیجات

عزیزان سایت سفره خونه تقریبا راه افتاده www.sofrehkhune.com
ولی هنوزکلی کار و تغییرات هستش که به تدریج باید انجام بشه . از همه شما بخاطر صبر و محبت و لطف تون تشکرمیکنم و ازتون میخوام که کمی دیگه به ما وقت بدین تا کم و کاستی ها رو برطرف کنیم . اگه مشکلی در مورد ثبت نامها دارین ، با تامل و صبر انشاالله به زودی رفع خواهد شد .ممنونم
میلاد بزرگ منجی عالم بشریت ، مبارک باد ...
به امید گسترش و بسط داد و عدالت و از بین رفتن دروغ و کفر و نفاق ......

درسته که امسال به خاطر مشکلات و حوادث اخیرو گرفتاری برخی خانواده ها عید نداریم و دلمون خوش نیست .... ولی درهای آسمون همیشه برای دعا بازه ...
این هم عیدی ویژه امروز شما عزیزان... تزیین کاسه یخی !

دوتا کاسه تقریبا یک اندازه فلزی یا استیل لازم داریم تا داخل اولی به اندازه گنجایش یک سوم آب بریزین و بعد برش های پرتقال رودر کناره هاش بذارین . از دانه های انگور رنگی و برگ سبزیجات و گل تازه و خشک و .... هم میشه استفاده کرد . بعد کاسه بعدی رو داخلش قرار بدین . اگه آب زیادی بود کمی از اون رو خالی کنین و اگه کم بود اضافه کنین . داخل کاسه رویی هم آب بریزین تا سنگین بشه و بره پایین تا فشارش باعث بوجود اومدن لایه ای بین دو کاسه بشه . باید عملی تمرین کنین . بعد با هم ، هر دو رو داخل فریزر قرار بدین . بعد هم با انواع میوه از جمله هندوانه یا خربزه توپی و .... پر کنین ...
اینهم یه کاسه یخی دیگه که برای سرو یخ و تزیین یخ در سر میز پذیرایی ازش استفاده شده ...
فقط یادتون باشه که این طرف سریعا آب میشه . پس مهمونا رو به حرف نگیرین ! اول پذیرایی کنین بعد ... از هر دری سخنی ...!!

تزیین با استفاده از پرتقال و لیمو و پوست آنها
این تصاویر هم به قدر کافی گویاست و باقی کار به سلیقه و حوصله خود شما بستگی داره .تصویر بالا با چاقوی تیزی لیمو برش دوارنی داده شده و چاقو تقریبا تا نیمه لیمو فرو رفته و اون رو به صورت فنر در آورده . کمی تمرین برای انجام کار لازمه ..تا چندبار خراب نکنین .. آباد نمیشه ....!!!! از تمرین و خرابکاری نترسین ! همیشه بزرگترین مبتکر ها ، افراد جسور و شجاع بودن !!

و ناگزیر به بهانه و یمن این روزهای پر برکت ، بساط جشن ازدواج و پاگشا و مهمونی ها به راهه و به زودی ماه مبارک رمضان هم سر میرسه و برای سفره افطاری و تزیین اون شاید به درد تون بخوره . برای همه گرفتارها و صبر بازماندگان ...... و من هم اگه فقط دعا کنین ... کافیه !

برش لیمو با چاقوی مخصوص و ابزار سبزی و میوه آرایی


سرو کرم و بستنی در پوست پرتقال و تزیین ساده و جالب اونا ..
پوست پرتقال ایده جالب برای تزیین شربت و آب میوه


برش های پرتقال که با چاقوی سبزی آرایی بریده وتراشیده شده

استفاده از برش های پرتقال با پوست که با ابزار سبزی آرایی تراشیده و برش داده شده و اطرافش هم از برش های قالبی فلفل دلمه استفاده شده .


ظرف مربایی که در ابتدای صفحه میبینین ....ظرف مربای سر میز ( توی یه مهمونی غیر رسمی در ایام عید )هستش . مربا هام ته کشیده بود .. کمی مربای مختلف داشتم که برای پر کردن ظرف هام کافی نبود !! منهم شب قبل یک پرتقال رو با پوست ، نازک حلقه ای برش زدم و روش کاملا شکر پاشیدم و گذاشتم تا فردا موند و شیره توی جسمش رفت و شیرین شد... و برای اضافه کردن و تزیین دوتا ظرف مربا ازش بهره گرفتم . توی فریزرهم دانه آلبالوداشتم که برای تزیین روش گذاشتم . اتفاقا خیلی هم مورد توجه قرار گرفت !!
البته اگه بازهم کم میومد ... روش چندتا مغز گردو درسته و کمی پودر پسته و خلال بادام هم میپاشیدم !!!!! .... چی فکر کردین ؟؟؟!!!! آدم نباید تحت هیچ شرایطی در بمونه !!! یعنی که نباید ناامید بشه !!! ...

گاهی از سر ناچاری ترفندهای جالبی به سر آدم میزنه ! ها ...!! و ایضا ...
" ابتکار را انتهایی نیست "....!!!!!!!!!

۲۱ نظر:

  1. vay shabnam joon alan didam ke siteton kamel shode, kheili kheili mobarak bashe
    ejazast ozv beshimmm??

    پاسخحذف
  2. سلام شبنم جون
    چقدر دستورات امروزتون عالیه البته همیشه عالیه نمیدونین من چقدر این لیموها را با این طرز تزئین دوست دارم ممنون شبنم گلم
    و ممنون که به وبلاگ سر زدین البته اونجا تشکر می کنم ولی گفتم شاید نبینید .هزار تا بوس

    پاسخحذف
  3. سلام شبنم جوووووون
    وااای اگه بدونید چقدر شرمنده شدم
    راستش هنوز اسباب اساسیه رو سر جاش نذاشته بودم روم نشد شما رو دعوت کنم، میخواستم یه کم سرو سامون که گرفت بگم تشریف بیارید...
    خییییلی ممنون
    قدم رنجه کردین
    میبوسمتون

    شبنم جون سایت راه افتاد؟
    با اجازه شما من ثبت نام کردم

    پاسخحذف
  4. وایی
    شبنم جون منهم الان دیدم سایت رو
    خیلیییییییی خیلییییییییییییییی تبریک میگم خانومی
    ایشالله که همیشه موفق و موید باشی تو همه کارات
    مطمئنم که اونجا جمع خوبی دوره هم خواهیم داشت
    راستی کلی هیجان زده شدم وقتی که دیدم مرتب از ای دی من استفاده شده تو صفحه اصلی :))
    البته شوخی کردم عزیزم
    قربووووونت
    ایشالله که همیشه خندون و شاد باشی

    لبخند- لیلا

    پاسخحذف
  5. سلام شبنم جون uيد شما هم مبارك ..ممنون به خاطر عيدي هاي خوشگلتون ..من هم از شاپرك جون شنيدم سايتتون داره تكميل ميشه ..و با سر اومدم و با اجازتون عضو شدم

    پاسخحذف
  6. سلام به شبنم عزیزم
    عید تون مبارک.
    وبلاگ شما بسیار زیبا ست و همیشه استفاده می برم.
    از لطف و محبتت خیلی سپاس گزارم.
    موفق و پیروز باشین..

    پاسخحذف
  7. سلام شبنم جون
    خسته نباشی عزیزم
    من نمیدونم
    کی به جای من پست میزاره من الان یک هفته هست از مسافرت برگشتم وهیچ پستی هم برای آشپز آنلاین نزدم اما باکمال تعجب می بینم توی این قسمت گیاه آ لورا یکی به جای من پست زده حالا باید چه کار کنم؟

    پاسخحذف
  8. سلام شبنم جون اول تشکر از اینکه قدم رنجه کردی و یه سری به مازدین ..... دوم اینکه واقعا بهت تبریک میگم به خاطر اینهمه پشتکار ...1 ماشاا... سایت بسیار زیبا و کاملی رو در زمینه آشپزی افتتاح کردین . دست مریضا.... با اون همه ایده های نو ، امیدوارم که به زودی زود به یکی از سایت های بین الملی آشپزی تبدیل بشه... اگه اجازه بفرمایین ما هم عضو بشیم .
    با تشکر از همه زحمات شما .. می بوسمت .. موفق باشی..

    پاسخحذف
  9. سلام شبنم جون .خسته نباشي براي زحماتي كه ميكشي.من توي وبلاگ سفره خونه مراحل عضويت را پر كردم ولي برايم جواب نيامده و موقع وارد شدن قبولم نميكنه
    تو رو خدا مشكل منو زود زود حل كن .پشت در موندم توي اين گرما
    قربونت حميده

    پاسخحذف
  10. افسان...رایحه اشپزی۱۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰:۳۴

    عزیزم سلام من واستون میل زدم خانم گل امیدوارم رسیده باشه دستتون

    پاسخحذف
  11. خوشگه واقعا آدم باورش نمیشه از میوه میشه چنین چیزایی درست کرد

    پاسخحذف
  12. سلام عزیزان

    ممنون از ابراز لطف و محبت همه شما
    قدم همه تون توی سایت سفره خونه برچشم .

    انشاالله دیگه از این به بعد همه تون رو اونجا خواهم دید. همه تون رو تقریبا اونجا دیدم که عضو شدین .. کاش زودتر میدیدم که یه لیوان شربت خنک بهتون تعارف می کردم !

    لیلا جون بشتاب تا اسم لیلا ثبت نشده !

    شهلا جون برا ت کامنت میدم توی وبلاگت ..

    دوستان گل از همه تون ممنونم

    پاسخحذف
  13. سلام شبنم جون
    همین الان سایتتونو دیدم.مثل اینکه خیلی دیر رسیدم،خیلی خیلی تبریک می گم.عالیه.واقعا خسته نباشید.الانم دارم میرم عضو شم.

    پاسخحذف
  14. شبنم جان خسته نباشید .. من فقط یک سوال دارم که نمی دونم شما قراره تو سفره خونه دات کام هر بار نوشته ی جدیدی بگذارید کجا می گذارید.. کاش می شد توضیح بدهید .. قربان شما

    پاسخحذف
  15. سلام دوست خوبم .شما واقعا هنرمندید .من هم با اجازه تون در سایتتون عضو شدم .امیدوارم سایت پر باری بشه

    پاسخحذف
  16. عسل اشیانه عشق:
    سلام شبنم جون. چقدر این قالبهای یخی خوشگل بودن.
    راستی یه سوالی؟ تو میدونی خاله خانوم چرا دیگه نمینویسه؟ وبلاگ دیگه ای زده یا چی؟

    پاسخحذف
  17. شبنم جان به خاطر سایت جدید تبریک میگم، ولی این سایتت خیلی بهتره، اینجا طرز تهیه همه چیز رو با عکس مرحله به مرحله گذاشتی ولی اونجا نه.اینکه هر مرحله از کار رو با عکس نشون میدی خیلی مفیده.

    پاسخحذف
  18. salam shabnam jan tashakori mikonam az sait qashanget iak nazariah dashtam agar mishavad sabzi araei ham dar saitet ezafah konid tashakor .......... lida az norwe

    پاسخحذف
  19. با salam جگر خانم.امیدوارم که همیشه موفق وپیروز باشی. من از اتلانتا مزاحمت میشم یک روز به طوراتفاقی متوجه سایت جالب شما شودم.خیلی برام جالب بودواینطور شد که الان معتاداین سایت شدم و به دوستانم هم این سایت رومعرفی کردم. عالی عالی عالی ...فقط من یک مشکل دارم .فرم گرفتن خامه .البته دیدم دستوری که دادید اما نشد. حالا چرا.فکر کنم از خامه باشه چون این جا ما خامه سفت نداریم .وهمه مایع هستش بنام ...هوی ویت کریم...وقتی شکر اون رو هم اصافه کنیم از شیرینی زیاد قابل خوردن نیست. در ضمن پودر خامه جی هست میشه بگم از ایران بفرستن یا نه خیلی ممنون میشم ما رو راهنمایی کنی .جگر شما الهام از امریکا

    پاسخحذف
  20. سلام ممنون از سایت قشنگتون من خیلی به سفره آرایی علاقه دارم میشه کار با ابزار سفره ارایی step by step نشون بدین راستی از غذاها و ایده ها و نکاتی که در رابطه با هر غذا نوشتین ممنون خیلی استفاده کردم .
    نرگس از اصفهان

    پاسخحذف