۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

دسرانجیر با کرم مخصوص وخوشمزه




انجیرهای قرمز و درشت گاهی خیلی بی مزه هستن و برای این منظور ایده آل به نظر میان . از میوه های نارس فصل مانند شلیل و شبرنگ و هلو و .... هم میتونین این دسر رو تهیه کنین . در مواقع لزوم میتونین هسته میوه های نارس رو جدا کرده و قاچ بزنین و توی ظرفی داخل فریزر نگهداری کنین تا هروقت که فرصت تهیه این دسر رو داشتین با این دستور آماده کنین . هم استفاده بهینه از میوه های روی دست مونده است و هم دسر خوشمزه ای برای اهالی منزل ...

نکته : ( لطفا شکر کم مصرف کنین . پیشگیری بهتر از درمان است ! اینهم توصیه پزشکی هفته ما ! شکر قهوه ای در فروشگاه ها موجوده ولی بهتره اندازه رو رعایت کنیم و اصلا شکر کم بکار ببریم .)

مواد لازم :
انجیر به مقدار لازم
کمی شکر

طرز تهیه :
انجیر ها رو شسته و طوری قاچ میکنیم که از ته انجیرها جدا نشن . این قاچ فقط برای پاشیدن شکره .شکر رو وسط انجیرها میپاشیم . بعد مدت 3 دقیقه با درپوش مخصوص داخل ماکرویو یا ماکروفر گرم میکنیم تا انجیرها نرم بشن . نباید فرم و شکل شون عوض بشه و میوه ها له بشن . فقط نرم بشن و از خامی در بیان کافیه .




کمی خلال پسته و بادام و مغز تخمه آفتابگردان و کمی پودر هل برای تزیین و روی دسر لازم داریم .



مواد برای کرم یا سس :
شکر نصف پیمانه
گلاب 4 قاشق
شیر یک پیمانه
آرد 3 قاشق غ
کمی کره و در صورت تمایل کمی زعفران دم کرده



طرز تهیه کرم :

آرد و شیر سرد رو با گلاب مخلوط کرده و سپس روی شعله قرار میدیم و شکر رو اضافه کرده و کره رو هم روش میریزیم و مرتب از ابتدا هم میزنیم تا گلوله نشه و مخلوط مون غلیظ بشه . وقتی بوی خامی آرد از بین رفت و سس هم غلیظ شد خاموش کرده

و روی انجیرها میریزیم و سپس پودر هل رو روش ریخته و با خلال بادام ها تزیین میکنیم . این دسر هم داغ سرو میشه و هم اینکه وقتی خنک شد میتونین بذارین توی یخچال و بعد کاملا سرد سرو کنین و در این صورت دیگه کره توش نریزین که در اثر برودت ماسیده نشه . اگه دوست دارین میتونین با خامه فرم گرفته و شیرین شده هم سرو کنین ولی این سس یا کرم خیلی خوشمزه است ! حتما امتحان کنین .


گلابتون جون نوش جونت ... این دستور رو آماده کرده بودم برای فردا .. یه روز جلو افتاد !

لینک آموزشهای انواع دسرها پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/291/1/


لینک آموزشهای شیرینی خشک و شیرینی های نوروز و انواع دسرهای
در تالارهای گفتمان سفره خونه :


http://www.sofrehkhune.ir/foods/315/1/

۴ نظر:

  1. سلام واقعا از وبلاگتون لذت بردم
    زندگی در اون موج میزنه :-*
    من مدیر سایت گل بانو هستم با اجازتون تعدادی از دستورها رو اونجا گذاشتم ( البته با ذکر منبع)
    خیلی خوشحال میشم شما هم پیش ما بیاین و از تجربیاتتون استفاده کنیم

    پاسخحذف
  2. سلام سلطان بانو جون

    ممنون از محبت و لطفت . قابل شمارو نداره . کار خوبی کردی و دستت درد نکنه و ممنونم . اگه فرصتی شد به روی چشم .

    پاینده باشی

    پاسخحذف
  3. سلام شبنم جون قربونت برم همش منتظر پیغامی ازطرف شما بودم نمیدونم چرا فکرمیکردم اگه خودم پیشقدم بشم فضولی میشه و بده! واسه همین سکوت کردم. این فکر تاسیس سایت که گفتین محشرخ راستش منم به فکرش افتاده بودم اما دیدم بامشغله کاری که دارم نمیشه! اگه شما اینکاررو بکنید خیلی عالی میشه منم همه چوره باهاتونم تو سایت هم گفتم هرجا خاله شبنمم بره منم اونجام.
    بچه ها همش به من پیغام خصوصی میدن که شمارو راضی به برگشتن کنم اما دلم به این کاررضا نیست فکر میکنم شما تا حالا خیلی با ادمین کنار اومدین ودیگه فرصت دادن جایز نیست بازهم هرطور شما تصمصیم بگیرید من لبیکش رو میگم
    موفق باشید

    پاسخحذف
  4. شبنم جووون ؟!!!! ناردونه چی میگه ؟ !!!!!
    با اینکه خیلی دستگیرم نشد ولی ناراحت شدم !
    الان این دستور رو دیدم .... ممنون عزیز دلم . وقت نبود بیام سایت رو نگاه کنم . شما هم هر روز آپ میکنین دو روز که نیستم یه عالمه عقب میفتم .
    الان رفتم که شلیل ها رو عمل آوری کنم .
    بووووووس

    پاسخحذف