۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

دویماج ..:.مینی لقمه نان و پنیر



نان و پنیر و گردو سنتی با بسته بندی فانتزی !
در حاشیه استقبال از سفره های افطاری و سحری ماه مبارک رمضان

دو روزه که گیر دادیم به خطه زرخیز آذربایجان ! ... یاشاسین آذربایجان ... صد البته همه ایران سرای منست ... پ
س : یاشاسین آنا توپراقی ایران ...


مواد لازم :
پنیرتبریز یا پنیر سفید کم نمک - خرد شده 100 گرم
نان لواش خشک معروف به نان اسکو خرد شده

( نام یکی از شهرهای آذربایجان که به داشتن نان لواش نازک و مرغوب مشهور است )

نعنا خشک و ساییده و نرم رازیانه خشک زیره خشک .... هرکدام حدود یک قاشق غ ( ولی کلا به تمایل شما در استفاده از این سبزیجات خشک داره )

در صورات تمایل یکعدد خیار (درشت )رنده شده

گردو خرد شده حدود 100 گرم


طرز تهیه :

نان ها رو خرد کنین .


همه مواد را خرد کرده و باهم مخلوط کنین تا چسبندگی پیدا کنه .



نکته :
با سه چهار قاشق سوپخوری از دوغ بی نمک میشه مخلوط رو نرم ترکرد .
نکته :
مراقب باشین خمیر نشه . ترکیب رو از قبل آماده کنین ولی درست چند دقیقه قبل از مصرف مخلوط کنین تا خمیر نشه .


بهش شکل بدین و قلقلی کنین و در کپسول کاعذی مناسب بگذارین و بعد توی سینی بچینین و لذت ببرین ....
البته در نوع سنتی از روغن حیوانی یا کره استفاده میکردن که من موافق نیستم و بهتره از همین نوع رژیمی اون استفاده کنیم ... قدیم ها اونو با دست به شکل لقمه بیضی در میاوردن و بیشتر در ماه رمضان سر سفره سحری سرو میکردن . این لقمه ها نیمروزی مناسبی برای بچه ها و سالمندان بشمار میره . رژیمی ها با این اردوور به میزتون تنوع ببخشین .

طاعات و عبادات تون پیشاپیش قبول حق .... ما رو هم سر سفره سحری و افطار دعا کنین .

لینک انواع غذاهای مدرن و سنتی در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum379/


لینک انواع غذاهای مدرن و سنتی در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/list/



۵ نظر:

  1. به جون خودم دهنم آب افتاد .... مامانم درست میکرد قدیما... اسمشو گذاشته بود مشتی ( یعنی توی مشت شکل میگیره ) ما هم بچه بودیم با دختر خاله هام میدوییدیم .... وسط بازی از اینا میخوردیم .
    یادش به خیر ....
    پس این میان وعده کودکانه ما اصیله ....

    پاسخحذف
  2. اوووووووووووووووووووووووووووووووووووللللللللللللل
    وای شبنم جون خیلی خیلی عالی و جالب مثل همیشه دستت درد نکنه

    پاسخحذف
  3. وای شبنم جون چه کردین، دستتون طلا. خیلی‌ خوشگل هستند. راستی‌ من دیروز هر کاری کردم برای مافین‌هاتون هم کامنت بذارم نمی‌شد. به حوصله و سلیقتون تحسین میگم

    پاسخحذف
  4. سلام افسانه عزیز- گلابتون جون و شهره گلم

    ممنون از کامنتها... خوشحالم که خوشت اومده ... من هم خودم عاشقشم ...از شما چه پنهون منهم با این دویماج همراه با چای شیرین یاد بچگی هام میکنم !!!

    میدونم برای ارسال کامنت دچاز زحمت میشین و خیلی ازتون ممنونم که علیرغم این زحمت برام نظر میذارین .. می بوسمتون

    پاسخحذف
  5. سلام شبنم خانم
    زمانی که بچه بودم مادر بزرگم برام درست میکرد ،هنوزم مزش زیر دندونمه.یه سوال داشتم
    من میتونم از توضیحات و عکسهای مربوط به دویماج در سایتتون تو یه جایی استفاده کنم یا نه؟

    با تشکر
    شهاب

    پاسخحذف