۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

آش بلغور گندم



به دوستان قول داده بودم با بلغور گندم عین همون آش ترخینه رو با همون دستور درست کنم ... امروز تصاویرش رو بدون دستور اینجا میذارم .

اونهایی که به ترخینه دسترسی ندارن میتونن بجاش از بلغور گندم استفاده کنن . بلغور گندم با گندم نیمکوب فرق داره و دانه هاش ریزترن.در آذربایجان و اورمیه بک نوع بلغورگندم پخته هست که " یارما " نامیده میشه ...اگه از اون نوع باشه خیلی بهتره . اهالی آذربایجان از اون توی دلمه و آش میریزن .


برای دیدن دستورهمون آش ترخینه لینک زیررو کلیک کنین:

http://sofrehkhune.blogspot.com/2009_02_12_archive.html


من توی این آش ( آش بلغورگندم ) اصلا سبزی نمی ریزم ... فقط عدس و حبوبات و بلغور داره و نعنا داغ و پیاز داغ فراوان .... اگه دوست داشتین شما میتونین سبزی آش بریزین ... مهم اینه که بدونین درمواقع لزوم بدون سبزی هم میشه آش پخت ! اتفاقا خیلی هم خوشمزه میشه .بهش یارما آشی هم میگن .

لینک انواع آش در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum94/



۵ نظر:

  1. سلام عزیزم
    چقدر شما با حوصله و دقت برای ما مطالب را توضیح میدهید. من از طریق سایتم متوجه شدم که شما آدرس من را دارید کنجکاوانه به شما سر زدم و دیدم که چه سایت زیبائی دارید من هم شما را اد مکنم و امیدوارم که موفق باشید به شما هر روز سر میزنم چون امروز خیلی به دردم خورد. یک خواهش میتوانید با روش خودتان خورش کرفس را در سایت داشته باشید .با تشکر و عرض ادب فراوان به این همه هنر.
    www.tazin.blogfa.com

    پاسخحذف
  2. سلام عزیزم
    چقدر شما با حوصله و دقت برای ما مطالب را توضیح میدهید. من از طریق سایتم متوجه شدم که شما آدرس من را دارید کنجکاوانه به شما سر زدم و دیدم که چه سایت زیبائی دارید من هم شما را اد مکنم و امیدوارم که موفق باشید به شما هر روز سر میزنم چون امروز خیلی به دردم خورد. یک خواهش میتوانید با روش خودتان خورش کرفس را در سایت داشته باشید .با تشکر و عرض ادب فراوان به این همه هنر.

    پاسخحذف
  3. سلام الیناجون

    ممنون عزیزم از کامنت ...لطف کردی و محبت داری! به پای وبلاگ زیبا و پر محتوا و مفید شما نمی رسه ...در مورد خورش کرفس چشم حتما در اولین فرصت ... و بسیار ممنون از لینک ... خوش اومدی و خوشحال میشم هروقت خواستی به سفره خونه مون بیای ..

    موفق باشی

    پاسخحذف
  4. عمه خانومی دوباره ممنون از کامنت ...
    من منتظر آدرسم تا لینکت کنم ... دستت درد نکنه ... موفق باشی

    پاسخحذف
  5. سلام ... اتفاقا خیلی هوس آَش کردم !!! میخواستم آش کدو حلوایی درست کنم . ... حالا با دیدن این آش خوش آب و رنگ شما .... دلم لرزید که ...... شایدم اینو درست کنم .
    بووووس

    پاسخحذف