۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

دسر ماست و توت فرنگی



این یک دسر کاملا ساده و خوشمزه و رژیمی و شیک برای روزهای گرم تابستونه که حتما همه تون بلدین . فقط کافیه کمی ماست کم چرب وتازه و شیرین رو با کمی توت فرنگی تازه که له کردین مخلوط کنین .... و بعد از قطعات خرد شده درشت توت فرنگی برای تزیین استفاده کنین ....

البته اگه رژیم ندارین - ماست رو با شکر مخلوط کنین و کمی از شربت توت فرنگی توی بعضی قسمت های ماست مخلوط کرده و بعد روی اون رو با قطعات درشت تزیین کنین .

با هر میوه ای که دوست دارین میشه اینکار رو کرد ... شاتوت و موز و فیله پرتقال و ....... ( حتی در زمستون میشه از خرما و خرمالو و ... هم استفاده کرد ) که البته بستگی به سلیقه و تمایل شما داره ....

برای تهیه این دسر در فصل زمستون من همیشه در فصل توت فرنگی کمی توت فرنگی رو که لابلا کمی شکرمی پاشیدم توی ظرف در دار توی فریزر نگهداری میکردم .... البته دیگه با میوه های وارداتی و گلخونه ای دیگه فصل برای میوه ها معنا و مفهومی نداره ..... ولی طعم و مزه میوه تازه تابستونی و غیر گلخونه ای کجا و اون یکی ها کجا .....؟؟!! ....


لینک انواع دسرهای مدرن در تالارگفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum76/



لینک انواع دسرهای سنتی در تالارگفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum81/



لینک انواع دسر های متنوع در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/291/1/


۷ نظر:

  1. سلام شبنم جان
    خسته نباشی و دستت درد نکنه
    مدتیه هرکار میکنم نمیتونم واست کامنت بزارم
    همش میپره بیرون
    شماهم قابل نمیدونی گاهی سربزنی
    به هرحال وبلاگ شما یکی از دلمشغولیهای منه که بادیدن آپ جدید خوشحال میشم
    انشا.. همیشه سلامت و موفق باشید

    پاسخحذف
  2. سلام خانومی
    من چند وقته که در گذاشتن عکس تو سایتم مشگل دارم. قبلا از تینی پیک عکس میاوردم و همه دوستان در ایران نمیتونستن ببینن بعد مجبور شدم از سایتهای دیگه کمک بگیرم . میبینم که تصاویر شما تماما در سایتتون خوب هست میتونم بدونم از کدام سایت تصاویر را در سایتتون میارین تا من هم همین کارو بکنم. خوشحال میشم اگه کمکم کنید.
    با تشکر الینا

    پاسخحذف
  3. وای که چقدر از سلیقه در سایتتون لذت میبرم. من خیلی خوشحالم که با شما و سایتتون آشنا شدم. هر صفحه شو که ورق میزنم لذت میبرم. قراره مامان و بابام 3 ماهی مهمون ما در خارج باشن. من از سایت شما حداکثر استفاده را خواهم کرد. از خوشحالی نمیدونم چیکار کنم. درست همون سلیقه ای که من دوست دارم تو سایتتون دارین. و خیلی هم فعال هستین. روزی یک مطلب و درست باب میل من. مرسی و باز هم مرسی عزیزم. میبوسمتون.

    پاسخحذف
  4. سلام عزیزان

    سهیلای عزیزم ...خیلی لطف کردی که بهخونه خودت اومدی ... قدمت رو چشم ... بخدا من هر وقت بلگم رو باز میکنم با دیدن عناوین جدید سری به خونه همه میکشم ...ولی سعادت ندارم و فرصت کمه و نمی رسم برای همه کامنت بذارم ... لطف کردی ..ممنونم میبوسمت ...

    الیناجان نظر لطف توست ... مدت مدید وبد که منهم بلاگ تو رو میدیدم و فکر نمیکردم یه روزی باهات از نزدیک آشنا بشم ... منهم خوشحالم عزیز دلم .انی صفحات به دلخوشی شما عزیزان زود به زود آپ میشه .. الهی که از بودن در کنار پدر و مادر لذت ببری و روزهای خوشی با هم سپری کنین .منزل خودته قدمت سر چشم .
    در مورد دانلود عکسها - این بلاگ خودش ابزار داره و سایتی که میشه ازش دانلود کرد پیکاسا هستش :
    Picasa ... امیدوارم به دردت بخوره ..برات ارزوی سلامتی و موفقیت دارم ... و میبوسمت

    پاسخحذف
  5. شبنم جونم سلام
    وااای خیییلی وقته میخوام پیام براتون بذارم ولی نمیشد... همش ارور میداد
    من بیشتر روزا میام وبلاگتون سر میزنم... اینقدر لذت میبرم ... یاد آشپزی کردن مامانم میافتم
    شبنم جون خیییلی هنرمندین ...فقط یه دونه این
    خوش به حال خانواده تون که شما رو دارن
    امیدوارم همیشه موفق و پر انرژی باشین
    دوستون دارم

    پاسخحذف
  6. سلام . راستش ما از این ماست توت فرنگی کاله اصلا خوشمون نیومد ... مزه دارو میداد .....
    فکر کنم نوع تازه اش خوب باشه . چیزی که شما پیشنهاد میکنین حتما خوبه !
    میبوسمتون

    پاسخحذف
  7. سلام عزیزان

    ساراجون خیلی خوش اومدی .میدونم ! ورود به بلاگ اسپات خیلی سخته! ولی خیلی ازت بابت کامنت ممنون .تو لطف داری عزیزم .خدا مامان گلت رو برات حفظ کنه .این محبت های شما مسوولیت منو سنگین تر میکنه . مراقب خودت باش . دل به دل راه داره !

    گلابتون جون ممنون که بازهم بهم سر زدی . آخه اونها اسانس هستن . میوه تازه یه چیز دیگه است .نوش چون

    پاسخحذف