۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

سالاد کرفس و پیازچه





سالاد کرفس و پیازچه

این سالاد خیلی خوش خوراک و خوشمزه است ... و با سالاد های دیگه کاملا متفاوته .
فقط شاید بچه ها به جهت پیازچه ای که داخل موادش داره - خیلی دوست نداشته باشن و مسن تر ها به خاطر کرفس خام قادر به خوب جویدن اون نباشن ...اصولا به نرمی سالاد الویه نیست ولی خیلی خوشمزه تره !

موادلازم برای حدود 12 نفر ( دوتا دیس ) :

هویج 5 عدد متوسط آب پزو پوست گرفته
تخم مرغ پخته 6 عدد ریز خرد شده
مرغ پخته ( سینه - ریزشده )
ذرت کنسرو یک بسته
نخود فرنگی کنسرو یک بسته

مغز جوان کرفس دو عدد ریز خرد شده ( خام )
پیازچه نیم کیلو ( همراه با قسمت های سبز) ریز خرد شده و خام
فلفل دلمه ای سبز و قرمز و زرد ریز خرد شده و خام
جعفری کمی ریز خرد شده
خیارشور یک شیشه متوسط ریز خرد شده
مغز گردو خرد شده حدود یک پیمانه
سس مایونز
سرکه سیب کمی
نمک و فلفل سفید کمی بنا به ذائقه


طرز تهیه :
سبزیجات پخته وخام و خیارشور و تخم مرغ و مرغ و ذرت و نخود فرنگی رو کاملا ریز خرد میکنیم و باهم مخلوط میکنیم و سس مایونز به میزان دلخواه همراه با کمی سرکه و نمک و فلفل اضافه می کنیم .

نکته :
این سالاد اگه یکروز بمونه خیلی خوشمزه تر میشه . چون مزه تمام مواد داخل هم میره . ولی دقت کنین بعد از یکروز پیاز طعم سالاد رو تغییر میده . برای مهمونی کافیه که یک روز جلو تر تهیه کنین .

نکته :
سرکه سیب برای سالاد هایی که با مایونز تهیه میشن خیلی مناسب تره و مزه خوبی به سالاد میده .

نکته :
معمولا در این سالاد سیب زمینی نمی ریزن ولی اگه تمایل داشتین بریزین می تونین از دو عدد سیب زمینی بزرگ پخته و پوست گرفته استفاده کنین .
من این سالاد رو بدون گردو و با سیب زمینی (فقط دو عدد آب پزکوچک ) هم درست کردم . خیلی خوشمزه شد .


۱۲ نظر:

  1. حتما درست میکنم . خیلی به نظر خوشمزه میاد . ممنون شبنم جون .

    پاسخحذف
  2. سلام شبنم جان، خوبي ايشالا ؟
    چند وقته خيلي اكتيو شديا.. تن تن پست ميفرستي...
    من بهت ايميل زدم البته به همون ايميلي كه توي نظرات گذاشته بودي. ولي نميدونم حالا تو چرا جواب نميدي..
    شايد تو ام مثل من آلزايمرت عود كرده
    با آرزوي موفقيت براي شبنم گل

    پاسخحذف
  3. سلام دوست خوبم
    چه سالاد خوش آب ورنگی .حتمآ درست می کنم.مرسی

    پاسخحذف
  4. چه بامزه ان تزییناتش. همه شون خوشگلن. حتما کلی هم خوشمزه است. فکر کنم به درد مهمونی ها بخوره. راستی ای میل رو گرفتم. ممنون. ولی تصمیم نگرفتم. اگه برای تو نتیجه ای داشت به منم خبر بده. ممنون می شم.

    پاسخحذف
  5. سلام عزیزان تشکر از کامنت ها

    راستش این سالاد کرفس و پیازچه رو هرکی خورده پسندیده ... آره رویا جون و شادی عزیز و گلابتون خانوم گل برای مهمونی متفاوت و عالیه ...

    شادی جون راستش در مورد اون پیشنهاد من خیلی جدی نگرفتم ... البته چون از دستم کاری براش بر میامد فقط مانند یک دوست انجام دادم ... چیزی هم نگفتن ....چیزی هم نپرسیدم !! بعید میدونم که نتیجه خاصی در بر داشته باشه ! ولی مهم نیست برام ... فقط عندالله ...!! ازم خواهش کردن که به دوستان پیام رو برسونم که ... ما هم امانتداری کرده و رساندیم !!!

    آیدا جون والله به خدا ایمیلت بهم نرسیده ! ... هنوز چشم به راه ایمیل سهیلا خانومی ستاره شب هم هستم ... همین الان دوباره چک کردم ...!! توی جانک میلها هم نگاه کردم .. ولی نبود !!!

    ضمنا آیدا جونم ... من آلزایمر هم رد کردم ... و یه خورده جلوترم ... در واقع عوارض شناسنامه است !!! (به کسی نگی ها !!! )

    ناشناس عزیز منظورت رو متوجه نشدم ... من کیک استخر ندارم ...اگه زله رو میگی ...کاملا واضح توضیح دادم .. یکبار دیگه زحمت بکش و بخون اگه جایی لازم به توضیح بود برام بنویس ..به روی چشم توضیح میدم ..

    ایام به کام و سلامت و تندرست باشین ...بازهم از توجهتون ممنون

    پاسخحذف
  6. شبنم جون مدتیه سایت آشپزآنلاین مشکل داره الان دو روزه من نمیتونم بازش کنم شما هم همین مشکل رو دارین یا با ما خارج از کشوریها بد شده این سایت؟
    شارونا

    پاسخحذف
  7. سلام شبنم جان . عجب سالادی شده شکلش که خیلی خوردنیه حتما درستش می کنم و ممنونم که عکسها رو تو وبلاگتون فرار دادید
    قربونتون (بوس)

    پاسخحذف
  8. سلام شبنم جان
    من چند بار واست ايميل زدم نميدونم چرا نميرسه
    دوباره ايميل ميزن اينجاهم ايميلم و مينويسم
    راستي چرا چندروزه آپ نكردي
    وقتي سر ميزنم به وبلاگ دوستان ميبينم آپ نكردن ترس ورم ميداره نكنده مثل بعضي از دوستان كه ديگه اپ نميكنند و سر نميزنند بشه
    زودي بيا و منو از نگراني دربيار
    موفق باشي شبنم جان
    اينم ايميلم : kohnor1355@yahoo.com

    پاسخحذف
  9. سلام دوستان عزیز
    ممنون از پیام ها و پیگیری ها تون ... راستش خیلی سرم شلوغع این روزها ...مربا و برگ دلمه و ...!!! کارهای خانه داری و ... مشغله کاری و ....جای شکرش باقیه ...هنوز نفسی میاد و میره ... شارونا جون اینجا هم بگیر و نگیرش شامل حال ماهم میشه !! سهیلا جون ممنون ...حتما بهت میل میزنم ...

    ممنونم ..از همه شما گلها ...می بوسم تون

    پاسخحذف
  10. ممنون عزيزم خيلي باسليقه درست كردي هوسمان انداختي

    پاسخحذف
  11. سلام شبنم جون هنرمند
    ممنون ازاینکه هنرهای زیباتون رو به ما هم یاد میدین. این سالاد کرفس خیلی به دردم خورد. چون دقیقا تو خونه کرفس داشتم و نمیدونستم باهاش چیکار کنم. خیلی خوشمزه شد. عالی بود. کیک پنیر هم فوق العاده بود. ممنون خانم. شما خیلی به ما محبت میکنین با این آموزشهای عالیتون

    پاسخحذف
  12. سلام شبنم جون.
    خیلی عالی و متفاوته. زود زود درستش میکنم.
    کلی ممنون.

    پاسخحذف