۱۳۸۸ فروردین ۲۱, جمعه

ته دیگ سیب زمینی رنده شده با طعم پیاز و موسیر


سه الی 4 تا تا سیب زمینی متوسط ( بستگی به بزرگی قابلمه تون داره ) رو بشورین و پوست گرفته و رنده درشت کنین .
بعد کمی روغن و نمک و کمی زعفرون دم شده بهش بزنین و


توی قابلمه روغن بریزین و داغ کنین و بعد سیب زمینی رنده شده رو کف قابلمه بریزین و صاف کنین و به دلخواه کمی پودر سیر یا موسیر و پیاز اضافه کنین ... بعد برنج رو روش بریزین و در مدت طولانی با شعله کم دم بذارین .موقع سرو میتونین مثل پیتزاسه گوش قاچ کنین .


نکته : یادتون هم باشه بلافاصله پس از خاموش کردن شعله و کشیدن برنج ته دیگ رو در نیارین ...کمی صبر کنین .... تا ته دیگ رو کامل و نچسبیده بشه از ته قابلمه بلند کرد .

لینک انواع ته دیگ ها در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum100/


لینک انواع ته دیگ ها در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/288/1/

۷ نظر:

  1. نازنین ( مامان کوروش)۲۱ فروردین ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۹

    وای درد و داغم تازه شد
    2 با درست کردم هر دوبار چسبید به قابلمه هر چی خودمو کشتم کنده نشد
    یه بار دیگه این مدلی درست می کنم ببینم چی میشه
    ممنون خانومی

    پاسخحذف
  2. وای خیلی خوشمزه می شه .من که مشتری پروپاقرصش هستم

    پاسخحذف
  3. سلام خانمي خوبي
    ببين عزيز من ميخوام عضو سايت آشپزآنلاين شم شما رو از همون سايت پيدا كردم ممكنه كمكم كني آخه 2 ساله هرچي تلاش ميكنم نميشه
    ممنونت ميشم

    پاسخحذف
  4. سلام شبنم جون. دست گلت درد نکنه. من خودم یه وقتهایی حاضرم همه اش ته دیگ بخورم و برنج اصلا نخورم. خیلی دوست دارم. این جوریشو ندیده بودم. حتماً باید امتحان کنم. بازم ممنون.

    پاسخحذف
  5. سلام دوستان از نظرات تون ممنون ...

    سمیه جون برای سحر پیام ایمیل بفرست بهت حتما کمک میکنه ...
    sahar.6464@yahoo.com

    پاسخحذف
  6. دیدم اون یکی نظرم ارسال شد ذوق زده شدم آخه من هرروز به وبلاگ شما سر می زنم نظر هم میدم اما نمیاد!
    سیب زمینی رو با پیاز و موسیر تا حالا امتحان نکرده بودم الحق که خیلی خوشمزه بود.

    پاسخحذف