۱۳۸۷ اسفند ۱۴, چهارشنبه

چیکن کوردن بلو


چند روز غیبت داشتم ...گفتم حالا بیام و غیبت هامو موجه کنین ؟؟!!!! .... البته با دست پر اومدم ...!! که خیلی سختگیری نکنین ...!!

عید در راهه و ..... خرید و خونه تکونی و خرید مایحتاج آشپزخونه ای و کارهای خرد کردنی و آماده کردنی و فریزری و .... و یکی دیگه اش .....؟ .... الان براتون تعریف میکنم ....

.............یکی از دوستان عزیز که از شرکت میله تجهیزات آشپزخانه خرید کرده بود ... به منظور آشنایی با نحوه کار دستگاه ها به محل فروشگاه و نمایشگاه محصولات خانگی Miele دعوت شده بود ... لطف کرد و از منهم دعوت کرد تا باهم به محل بریم و در کلاس آشپزی آقای بهرامی که به این منظور تشکیل شده بود شرکت کنیم .


محیط جالب و دوستانه ای بود که زحمت کشیده و تدارک دیده بودن . درس آشپزی و پذیرایی و گفتگو و آشنایی با تجهیزات مدرن شرکت Miele .... منهم از این فرصت استفاده کردم و با اخذ اجازه ازبرگزار کنندگان - با دوربین خودم تعدادی عکس تهیه کردم تا سر فرصت براتون بذارم .

چند عدد CD هم هدیه آقای بهرامی بود از جلسات آشپزی در صدا و سیما که دستشون درد نکنه . به مرور از اونها براتون حتما مینوسیم . اگه عمری باقی بود خودم شخصا تهیه می کنم و عکسش رو میذارم . http://www.mehmanyaran.org/


این جا محل فروشگاه و همون کلاس هستش . شما به بزرگی خودتون ببخشید که دوستان پشت شون به شماست و صد البته که گل پشت و رو نداره !!!


این طر تهیه " چیکن کوردن بلو " است . خیلی راحته .

مواد لازم برای 3 الی 4 نفر :

سینه مرغ بدون کتف 2 عدد
زامبون 2 اسلایس
فلفل دلمه ای رنگی 1 عدد
پودر سیر کمی
پنیر چدار یا گودا 2 اسلایس
پنیر موتزارلا 100 الی 120 گرم
روغن فراوان مخصوص سرخ کردنی
تخم مرغ یکعدد زده شده
آرد سفید دو قاشق
پودر نان سوخاری

طرز تهیه :
زیر و روی سینه مرغ نایلون می کشیم و بعد با بیفتک کوب سینه رو صاف می کنیم و مراقبیم که از هم باز و پاره نشه . اینکار برای گذاشتن مواد لای اون هستش . بعد بهش نمک و فلفل و پودر سیر می زنیم و بعد مواد لازم یعنی کمی فلفل قرمز دلمه ای و ورقه کالباس زامبون و ..... (در صورت تمایل کمی قارچ ورقه شده ) ...

و بعد از پنیرلای اون گذاشته شده و فشار میدیم و....


و سینه پر شده رو رول کرده و بعد با خلال دندان به هم کیپ می کنیم که مواد از درز اون بیرون نزنه .

بعد به آرد سفید و تخم مرغ ( با هم مخلوط و هم زده ) آغشته و در پودر نان سوخاری غلتانده و سپس در روغن فراوان سرخ کرده و بعد حلقه ای برش داده و سرو می کنیم .


در صورت تمایل می توان در خمیر بنیه زد و به پودر نان سوخاری آغشته کرد و یا هم نکرد ! یعنی میتوان از پودر سوخاری در انتها صرفنظر کرد .
نوش جان
***
البته اینهایی که الان میخوام بگم به گوش آقای بهرامی نرسه !! ... چون ایشون و اصولا همه مدرسین آشپزی معنقدن که دستور غذایی باید مو به مو اجرا بشه تا حس همون غذا رو تداعی کنه . ولی چون ما برای رستوارن و عرضه به مشتری این غذا رو تدارک نمی بینیم و مشتری ما فقط آقای همسر و بچه ها مون هستن با علم به ذایقه و سلیقه اهالی منزل اجازه دخل و تصرف در دستورات رو داریم !! من هم که اصلا دوست ندارم همیشه از روی یک خط از پیش تعیین شده حرکت کنم و برای خودم همیشه این اجازه رو قایلم که ابتکار و نوآوری رو چاشنی غذاهام بکنم ....
ضمنا ببخشید که عکسها اونطور که باید واضح نیستن ... فرصت نبود و تقریبا همه کارها در زمان کوتاهی انجام میگرفت و نمی شد خواهش کرد که به خاطر ما صبر کنن تا عکس بگیریم .
شرکت لوازم خانگی میله :
www.tehran-bouran.com/miele


لینک آموزش انواع غذاهای مدرن و سنتی
در تالارگفتمان سفره خونه :
لینک آموزش انواع سس ها و چاشنی ها
در پرتال سفره خونه :


http://www.sofrehkhune.ir/foods/302/1



۶ نظر:

  1. سلام شبنم جون میشه طرز پخت اکبرجوجه رو بفرمایین

    پاسخحذف
  2. سلام خیلی عالی بود من این غذا رو تو رستوران اینجا خوردم توش فقط ژامبون داره و پنیر و تو ارد ،تخم مرغو ارد سوخاری می غلطتونن
    بسیار غذای لذیذیه

    پاسخحذف
  3. شاروناجان حدس میزنم تویی که اکبر جوجه هوس کردی ؟؟!! درسته ؟!
    ولی اگه من دستورش رو بگم ... اونوقت دیگه میشه " شبنم جوجه " ... نه اکبر جوجه !!!!

    با اینحال به روی چشم...!

    پاسخحذف
  4. وای شبنم جون ، چقدر شما خوبین :X
    من مدتها دنبال یک دستور امتحان شده از این غذا میگردم. خیلی خوشحال شدم وقتی اونو اینجا دیدم. متاسفانه همسری اصلا سوسیس و کالباس نمیخوره. فکر میکنم تو دستور اصلی ورقه گوشت به جای ژامبون میذارن که اونم من زیاد خوشم نمیاد و شک دارم بتونم خوب و پخته!!!!!!!! درش بیارم. شما چه پیشنهاد دیگه ای دارین؟؟؟؟
    راستی جاتون توی سایت خیلی خالیه :X

    پاسخحذف
  5. سلام نازنین جان
    ممنون عزیزم ...من هنوز با وجود اینکه ادمین عزیز دوبار رمز عبور جدید برام تعریف کرده و ارسال کرده متاسفانه بازهم نمیتونم وارد سایت بشم !!

    در مورد چیکن کوردن بلو راستش نمی دونم ..شاید بتونی با قارچ و فلفل دلمه ای رنگی و و جوانه و یا کمی گوشت چرخ کرده درستش کنی ... به هرحال سلیقه ایست . سال نو مبارک

    نوش جون

    پاسخحذف
  6. البته اینهایی که الان میخوام بگم به گوش آقای بهرامی نرسه !! ... چون ایشون و اصولا همه مدرسین آشپزی معنقدن که دستور غذایی باید مو به مو اجرا بشه تا حس همون غذا رو تداعی کنه .

    یه واقعیته غیر قابل انکار

    پاسخحذف