۱۳۸۷ بهمن ۹, چهارشنبه

پوست پرتقال شکلاتی


پوست پرتقال شکلاتی

الان فصل پرتقاله وحتی پوست این میوه خوشمزه رو در آشپزخونه به کمک خانمهای خانه دار میشه فرآوری کرد ...و به شیرینی ساده و ارزان و خوشمزه و شیکی تبدیل نمود ....

کار سختی نیست.... فقط کافی اراده کنین که از این شیرینی درست کنین ... از یکهفته قبل تمام پوستها رو نگه دارین و دیگه دور نریزین ... توی یک کیسه توی یخچال نگه داری کنین و هر وقت فرصت شد قاچ بزنین و پوست داخلش رو بردارین و مجدد در یخچال نگه بذارین تا به قدر یک بشقاب بتونین از این شیرینی درست کنین .....ولی دیگه انتظار نداشته باشین که یکهفته تو خونه دوام بیاره .... !!!

شیرینی ساده وبی دردسر برای علاقمندان به طعم مرکبات


مواد لازم :
پوست 5 عدد پرتقال و نارنگی و گریپ فروت ( مرکبات )
دو پیمانه شکر برای تهیه شربت
یک پیمانه آب
کمی شکر برای آغشته کردن روی پوست مرکبات ( میتونین این مرحله رو حذف کنین و شکر نزنین . و نوک پوستها فقط روکش شکلاتی داشته باشن ...)
• یک تخته شکلات کاکائویی آب کرده به روش بن ماری ( میتونین از شکلات سفید وتلخ هم استفاده کنین )


طرز تهیه :
با یک کارد تیز،پوست مرکبات را جدا کنید و لایه نازکی از قسمت سفید رنگ آنرا نیز جدا کنین ، آنها را به شکل نواری ببرید.


نوارهای پو ست پرتقال را تو قابلمه ریخته و آب رو تا جایی اضافه میکنیم که روی پوستها پوشیده بشه. قابلمه را روی شعله قرار بدین و پس از جوش آمدن مجددا آب اون رو عوض کنین و بذارین بجوشه . چند بار اینکار رو انجام بدین تا تلخی یوستها گرفته بشه .... سپس آب آنرا خالی کرده وآب سرد باز کنین . اکنون پوستها را آبکش کنین و کنار بذارین.
دو پیمانه شکر و یک پیمانه آب را مخلوط کرده و میگذاریم بجوشد., قوام بیاد . پوست پرتقالها را اضافه کرده و میگذاریم روی حرارت متوسط آهسته بجوشد تا اینکه مایع شربت به غلظت شربت درآید. و پوستها کمی بپزن . در انتها مخلوط پوستها و شربت را کنار میگذاریم تا خنک شوند.

زمانیکه که پوستها خنک شدند از شربت خارج کرده روی آبکش قرار میدیم تا خشک بشن، پس از خشک شده پوستها را داخل شکر فرو میکنیم و مجددا روی آبکش یا دستمال کاغذی قرار میدهیم تا کاملا خشک بشن.


پس از خشک شدن پوستها اکنون نوبت به آب کردن شکلات به روش بن ماری ( با بخار آب جوش ) است . نوک پوستهای شکر زده رو توی شکلات ببرین و بعد بذارین خشک بشن .....


شیرینی ما آماده است ..در جای خشک و خنک نگهدارین ....

نکته :

این شیرینی بیرون زود خشک میشه .نباید زیاد تهیه کرد و باید در جای کمی مرطوب نگهداری بشه .بهتره روش رو هم با نایلون پوشاند .مگر اینکه پس از آماده شدن داخل فریزر نگه دارین .


لینک آموزش انواع دسر و پس غذا در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/291/1/


لینک آموزش انواع دسرهای سنتی و مدرن و ... در پرتال سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum59/

۵ نظر:

  1. salam shabnam joon
    baba che kardin
    movafagh bashin

    پاسخحذف
  2. سلام شارونای گل
    ممنون از محبتت ... قابل شما رو نداره ... آرتمیس رو از طرف من ببوس

    پاسخحذف
  3. aaaaaaaaaaaaali bud khanum khanum ha...2..3 ruzi hast ke daram poost porteghal jam mikonam...dorost kardam khabaretun mikonam...mamanun shabnam jan

    پاسخحذف
  4. سلام شبنم جون هنرمند
    منم پوست پرتقال جمع کردم. اما خشک شده. با پوست پرتقال خشک هم میشه این شکلات رو تهیه کرد یا حتما باید تازه باشه؟؟؟

    پاسخحذف
  5. سلام نازنین عزیزم

    اگه پوست پرتقال خشک بشه نمیشه راحت پوست سفیدش رو کند و خردش کرد . اگه اونقدر خشک نشده باشه که از هم پاره بشه - الان هم میتونی بپزی .

    بهتره هر وقت پرتقال میخورین پوستهاشو همون موقع ( یا حد اکثر تا دو روز بعد توی کیسه نایلون نگهدارین و بعد ) برش بلند و باریک بدین و پوست توش رو در بیارین و توی کیسه نایلون فریز کنین-
    تا زمانیکه یک مقدار معینی پوست جمع شد تا بتونین این شیرینی رو درست کنین . در این صورت خشک نمیشه . حتی برای خلال پرتقال هم همینکار رو میکنم . پس از خلال کردن توی فریزر نگهداری میکنم تا اینکه اندازه ای بشه که بتونم بپزمشون .

    سلامت و موفق باشی
    ضمنا چند روزیه که من نمی تونم وارد سایت بشم !!!

    پاسخحذف