۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

مربای چغندر و ترب سفید


مربای لبو و ترب



این دستور رو سمیرامیس عزیز توی تالار گفتمان سفره خونه داده که ازش خیلی ممنونم.


من چون یکدفعه تصمیم گرفتم و توی خونه چغندر کم داشتم , با ترب سفید مخلوط کردم که محشر شده . من رنده نکردم - مواد رو حبه قندی خرد کردم .

اولا اینکه ترب سفید رنگش روشن تر از لبو میشه و قرمزی اون کمرنگ تره وبه تیرگی لبو نیست وبرای همین مربا سایه روشن خیلی خوشگلی شده .

و اما :

ترب سفید رو بشورین و بتراشین . بعد با کمی گلاب و آب چند جوش بدین وآبش رو خالی کنین . دو الی سه بار و هر بار چند دقیقه .اینطوری بوی بدش میره . در دستور زیر شما نیمی رو ترب سفید استفاده کنین .

مواد لازم :

چغتدر خام : یک کیلو کیلو
شکر: یک کیلو کیلو
عصاره لیموترش : یک سوم پیمانه
رنده زنجبیل یک ق غ
انواع مغزهای خلال شده مثل پسته به دلخواه چغندر را میتوانید هم درشت و هم نگینی و یا رنده درشت کنید .



طرز تهیه :

چغندر خام را با برس بشویید و پوست آن را بتراشید . در صورت تمایل با رنده درشت رنده کنید . یا خرد کنید . یا قالب بزنید . با کمی آب داخل ظرفی روی حرارت ملایم بگذارید . وقتی نرم شد شکر و زنجبیل رنده شده و عصاره لیموترش را اضافه کنید .اجازه دهید تا مربا به قوام بیاید .


در انتها مغزهای خشکبار را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .


وقتی کاملا خنک شد در شیشه بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.

نکته ها :

ضمنا من داخل مربا هنگام پخت چند دانه هل درسته و کمی پودر هل ریختم . هنگام ریختن مربا در ظرف مغز پسته و بادام ریختم چون رنگشون بعدا برمیگرده . بهتره هنگام مصرف مغزها رو داخلش بریزیم . یک ق مربا خوری هم پودر ژلاتین رو با چند قاشق آب سرد به طریق بن ماری حل کردم و به مربا اضافه کردم که زیاد شکر نریزم . اینطوری قوامش بهتر شد . این مقدار مربا برای 3 الی 4 دفعه پذیرایی کافیه - شاید !!!!

این مربا برای مهمونی و برای تزیین ها ظرف مربا خیلی خوبه . حتما درست کنین .


آموزش انواع مربا و مارمالاد وکمپوت و سس میوه ها

در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum75/


آموزش انواع مربا و مارمالاد وژله و کرم و سس میوه ها

در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/297/1/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر