۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

پیراشکی میان پر


مواد لازم برای 18 عدد پیراشکی ( البته تعدادش به اندازه پیراشکی هاتون بستگی داره ) :
روغن مايع نصف پيمانه
خمير مايه يك قاشق مربا خوري
شير 2 پيمانه
نمك یک قاشق چايخوري
آرد به اندازه ای که مخلوط نیاز داره تا بدست نچسبه
شکر یک ق مرباخوری

طرز تهيه :
شير را کمی گرم کنین . داغ نباشه و سرد هم نباشه ... بعد شكر رو به شير اضافه كنين و خمير مايه را اضافه کنین و 5 دقيقه صبر کنین تا کف کنه و در واقع به عمل بيايد . البته به خاطر چربی شیر خمیر مایع کمی دیر تر از مخلوط با آب به عمل میاد .
توی ظرف ديگه روغن و نمك و خمير مايه ای که کف کرده را مخلوط كنين و سپس آرد را كم كم اضافه كنين تا خمير دیگه به دست نچسبه و نرم و لطيف بشه .

بعد خمير را چند دقيقه خوب ورز بدین يا چندین بار روي سطح ميز با ضربه بکوبین ! بعد با پارچه تميز و كلفت روش رو بپوشانين و يكی دو ساعت بگذارين استراحت كنه .

خمیر ها رو به اندازه یک پرتقال معمولی بردارین و يكي يكي با وردنه باز كنين و از مواد دلخواه :

گوشت چرخ کرده و سرخ شده ( مایه ماکارونی) یا کالباس و سوسیس – گوشت مرغ - فلفل دلمه ای رنگی ریز شده – پنیر رنده شده یا اسلایس - تخم مرغ پخته خرد شده – هویج رنده شده – جعفری و یا اگه شیرین دوست دارین میتونین کرم کاستارد یا هر کرمی که دوست دارین توش بریزین ) و همه جاشو ببندین و داخل یک طرف کوچک لبریز از روغن داغ سرخ کنین تا طلایی بشه . سپس برداشته و روی حوله کاغذی قرار بدین تا روغن اضافه اش گرفته بشه .....




با سس دلخواه هم میل کنین .... هم سرد میشه سرو کرد و هم داغ ...هم شیرین و هم تند و ....





*** كرم كاستارد

مواد لازم :
شير2 پيمانه
نشاسته ذرت2 قاشق سوپخوري‌
شكر نصف پيمانه
‌زرده تخم‌مرغ 2 عدد

طرز تهیه :

شير سرد، نشاسته ذرت و شكر را با هم حل كرده، تخم‌مرغ‌ها را اضافه كرده و خوب مخلوط مي‌كنيم. سپس روي حرارت ملايم قرار می‌ديم و به طور مداوم هم مي‌زنيم تا غليظ و مثل فرني بشه .
بعد از اين‌كه به غلظت رسيد از روي حرارت بر مي‌داريم، وانيل يا هر اسانس ديگري كه تمايل داريم بهش اضافه مي‌كنيم و هم مي‌زنيم.این کرم کاستارد رو لای شیرینی دانمارکی و نان هایی به اسم پونچیک هم میذارن ... گاهی لای بعضی پیراشکی های شیرین هم از این کرم داره .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر