۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

نان کیک اشتولن یا استولن Weinachtsstollen

نان کیک اشتولن یا استولن
christmsstollen








شکل اون لاف loaf ماننده و داخلش از کشمش و رنده پوشت پرتقال و لیمو و خرد شده خشکباری مانند بادام و خرد شده قیصی و میوه های گلاسه و شکری شده و ادویه جاتی نظیر پودرهل و میخک و دارچین و سیروپ رام استفاده میکنن و معمولا کم شیرین درست کرده و روی کیک رو برای تزیین خاک قند میپاشن .مزه و عطر بخصوصی داره که همیشه آدم رو با دیدن و بوییدنش یاد کریسمس میندازه . البته میشه به هرشکلی تهیه اش کرد .








کیک فوق العاده خوش خوراکیه . خیلی معطره و همه دوستش دارن . خواهر خوانده کیک ایتالیایی خودمونه که مدیران گل مون زحمت ایجاد و ترجمه و تهیه اش رو کشیدن و قبلا اینجا گذاشتن :

http://forum.sofrehkhune.com/forum262/thread5649.html



استولن یا اشتولن کیک و نان شیرینی کریسمس ادویه ای با کشمش




کره و شکر را باهم مخلوط کنین تا کرم نرمی بدست بیاد . وانیل و ماست و تخم مرغ وپوست پرتقال یا لیمو رو به تدریج و یکی یکی داخل مواد اضافه کرده و مخلوط کنین .کشمش ها و میوه های گلاسه رو با ارد مخلوط کنین و الک کنین و بعد با بادامهای خردشده یا خلال و خشکبار و نیز ادویه : میخک و دارچین رو داخل مواد بریزین . آرد را الک کنین و نمک و بکینگ پودر را اضافه کنین و داخل مایه بریزین و مخلوط کنین . با دست ارام ورز بدین . سینی فر یا قالب گرد یا مستطیل را چرب کرده و آرد بپاشین تا از چسبیدن جلوگیری کنه .







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر