۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

چیزکیک سرد(یخچالی) سه رنگ با هویج و چغندر



این چیز کیک با رنگهای طبیعی تهیه میشه .پس از ته دیگ لبو و ته چین لبو و خلاصه همه چیز از لبو .. نوبت رسید به تست چیزکیک لبو و چغندر!

مواد لازم :

هویج متوسط 6 عدد
چغندر خام یا پخته ( لبو ) پررنگ دو عدد درشت
ماست خامه ای 250 گرم
پنیر سفید 400 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
3 بسته پودر بیرنگ ژله یا حدود 9 ق غ پودر ژلاتین
وانیل شکری دو ق چ
شکر نصف پیمانه
کره 75 گرم
بیسکویت دو بسته (هر بسته 200 گرمی )
یک بسته کیک ساده 120 گرمی صبحانه
طرز تهیه :

هویج رو رنده درشت کرده و داخل قابلمه حرارت بدین و 25 گرم کره بهش اضافه کرده و هم بزنین تا کره ذوب بشه و هویج ها تفت بخوره و با بخار نرم بشه و بهش کمی هم وانیل شکری اضافه کنین .آب اصلا نریزین . حدود بیست دقیقه کافیه . بعد 4 ق س از اون شکر رو بهش اضافه کرده و مخلوط کنین و کنار بذارین تا خنک بشه .

اگه از چغندرخام استفاده میکنین با اون هم مانند هویج , همینکار رو بکنین . با 25 گرم کره مخلوط و بعد بذارین خنک بشه .ولی اگه از چغندر پخته یا لبو استفاده میکنین , کافبه که رنده کنین و با کره ذوب شده مخلوط کنین .

یک بسته از ژلاتین یا 3 ق غ پودرژلاتین رو با یک سوم آبجوش مخلوط و حل کنین و نصف کرده و نیمی رو با مخلوط هویج و نیمی دیگر رو با مخلوط چغندر هم بزنین .

بیسکویت و باقی کره و کیک رو توی دستگاه غذاساز مخلوط کنین . من توی این مخلوط دو الی 3 ق س هم پودر شیرخشک نیدو زدم و کمی وانیل شکری اضافه کردم .

ماست پرچرب و پنیر سفید و خامه ای و شکرو وانیل رو توی دستگاه مخلوط کنین . دو بسته از ژلاتین رو یعنی حدود 6 ق غ از پودر ژلاتین رو با یک سوم پیمانه آبجوش مخلوط کرده و داخل مخلوط ماست و پنیر بریزین و مخلوط کنین .

کف قالب 28 رو سلفون بندازین . مخلوط بیسکویت و کیک رو کف قالب بریزین و یکنواخت پخش کرده و فشار بدین . مقداری از مایه پنیر رو کف قالب روی بیسکویت بریزین و صاف کنین .

من مقداری کنجد و گردو خرد شده در این مرحله روی مایه ریختم . داخل یخچال یکساعت گذاشتم تا خودش رو کاملا گرفت . بعد هر کدوم رو مایل هستین روی مایه بریزین . من هویج رو ریختم و صاف کردم و بعد رو مایه پنیر رو ریختم .

دوباره توی یخچال گذاشتم تا خودش رو بگیره .


بعد دوباره روش باقی مایه پنیر رو ریختم و سپس مایه چغندر رو ریختم و صاف کردم . و توی یخچال گذاشتم .
بهتره یکشب یا 12 ساعت بمونه تا کاملا کیک خودش رو بگیره . هنگام برش دادن این کیک رنگی خیلی قشنگ دیده میشه .ضمنا خیلی هم سالم و خوشمزه است .

لینک آموزش انواع چیز کیک ها در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum67/


لینک آموزش شیرینی ها درآموزشگاه شیرینی و دسر

در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum59/


پرتال وانواع شیرینی و دسرسفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر