۱۳۸۸ فروردین ۲, یکشنبه

میگو انگشتی یا فینگر پراون






Finger Prawn

یکی از دستوران غذایی آقای بهرامی از جلسه آشپزی " مهمان یاران " که در فروشگاه محصولات خانگی میله Miele آموزش داده شد . دوتا از تصاویر مربوط به اون جلسه هستن و باقی عکسها رو من خودم تهیه کردم .

البته من بنا به ذایقه اهل منزل کمی تغییرش دادم . شما هم این غذا رو میتونین بنا به سلیقه اهالی منزل با ماهی و مرغ و میگو تهیه کنین .

اصل دستور با میگو بود ومن با ماهی تهیه کردم و بجای کنجد از پودر بادام استفاده شده بود .


مواد لازم :
حدود 250 الی 300 گرم ماهی بدون تیغ و یا میگوپاک شده و یا مرغ بدون استخوان
نصف پیاز متوسط
آرد ذرت نصف پیمانه
کنجد یا پودر بادام 100 گرم
تخم مرغ یکعدد
نان تست 6 اسلایس ( هر اسلایس سه تکه میشه )
پودر سیر
نمک و فلفل و ادویه
روغن مخصوص سرخ کردنی



طرز تهیه :

دور نونهای تست رو ببرین و دور بریزین .

گوشت میگو و یا مرغ و یا ماهی ( هرکدام رو که می پسندین ) رو با پیاز چرخ کنید . و تخم مرغ و نمک و فلفل و پودر سیر و ادویه اضافه کنید و مخلوط کنین . دو قاشق از این مخلوط روی اسلایس های نان بمالید وبعد داخل کنجد بزنین وسپس توی آرد ذرت بغلتونین .
بعد هر اسلایس نان رو به سه قسمت مساوی تقسیم کنین . کمی تکون بدین تا اضافات آرد و کنجد گرفته بشه که توی روغن نریزه و بسوزه .
حالا کمی ( مثلا نیمساعت ) کنار بذارین تا خودشون رو بگیرن .


داخل یک ظرف گود روغن مخصوص سرخ کردنی بریزین . مقدار روغن زیاد باشه تا اسلایس ها غوطه ور بشن . وقتی داغ شد سه تا سه از این تکه های انگشتی رو داخلش بندارین . سرخ کردن تعداد زیاد اسلایس به یکباره در ظرف - باعث سرد شدن روغن میشه .
حواستون باشه که اسلایس ها تون خیلی زود سرخ میشن .


حالا روی چند برگ دستمال کاغذی آشپزخونه قرار بدین تا روغن اضافیش بره .من چند تا هم بدون کنجد سرخ کردم . که اگه کسی دوست نداره و یا بهش دسترسی نداره - بدونه که میشه بدون اونهم درست کرد . اینهم با پودر بادام که در ظرف مخصوص سرخ کردنی تهیه میشه .



حالا دیگه آماده سرو هستن . توی یخچال هم میشه نگهداری کرد ولی هنگام سرو نباید سرد باشن . یا داغش کنین و یا به اندازه دمای معمول اتاق باشن ...البته بدیهی است که داغ خوشمزه تره .... این غذا رو میشه صبح روز مهمونی یا روز قبل به تعداد زیاد درست کرد .
به تدریج انواع اردوور و انواع سالاد رو در این وبلاگ خواهید دید .

انواع خوراک ها در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/foods/293/1/


انواع خوراک های مدرن در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum106/



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر