۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

کیک وارونه آناناس و پرتقال



مواد لازم برای تهیه زیر کیک : ( که بعد از دمر کردن بعنوان نما کیک رو قرار میگیره )
50 گرم کره ( در دمای اتاق قراربدین تا نرم بشه )
50 گرم شکر
7 حلقه آناناس ( کمپوت )
مقداری البالو یا گیلاس برای تزیین وسط آناناس ها

مواد لازم برای کیک :
100 گرم کره
100 گرم شکر
100 گرم آرد
1 قاشق چ بکینگ پودر
1 قاشق چ وانیل پودر
2 عدد تخم مرغ

طرز تهیه :
فر را روشن کرده و روی 180 درجه گرم کنین .


شکر و کره مواد زیر کیک رو با هم مخلوط کرده و هم بزنین تا کرم نرمی بدست بیاد . حالا کف قالب بریزین و بعد حلقه های آناناس و آلبالو ها رو مثل شکل ته قالب بچینین .

اکنون همه مواد کیک و دو قاشق از از شربت کمپوت آناناس اضافه کرده و مخلوط کنین . سپس به ارامی روی حلقه های آناناس بریزین و روی اون رو صاف کنین . و مدت 35 دقیقه در فر قرار بدین . سپس 5 دقیقه بذارین خنک بشه و از قالب بیرون بیارین و تا گرمه با بستی سرو کنین . ( از آب کمپوت گیلاس یا آلبالو هم میتونین استفاده کنین که در اینصورت رنگ مواد کیک به سرخی میزنه ).

لیلا جون این کیک برای اونایی هستش که هنوز با برگردوندن قالب کیک و تارت مشکل دارن !! نگران نباش ... اینهم یه جور هنره دیگه !!



از میوه های دیگه هم برای این منظور میتونین استفاده کنین .




لینک آموزش انواع دسر و شیرینی در پرتال سفره خونه :

http://www.sofrehkhune.ir/



لینک آموزش انواع دسر و شیرینی در تالار گفتمان سفره خونه :


لینک آموزش گام به گام دسر و شیرینی در تالار گفتمان سفره خونه :

http://forum.sofrehkhune.com/forum66/thread3585.html



۲ نظر:

  1. وایییییییییییییی

    مرسی شبنم جون
    دست گلت درد نکنه
    یه عالمه بوس خانومی

    رفتم که اینو درست کنم

    خیلی چشمک میزنه

    :*:*:*:*:

    لیلا

    پاسخحذف
  2. سلام . دلم براتون تنگ شده بود شبنم جووون .
    میدونین هنوز من تو فکر جشن سالگردمونم و نمیدونم چی درست کنم !؟؟؟
    این کیک هم خیلی خوشگله ... ولی فکر کنم یه کوچولو حرفه ای باشه .

    پاسخحذف